UKK – JOE

1. Lauta ei avaudu tai suostu liikkumaan?

Joskus laudan jarru on lukkiutunut tai sovelluksen ja laudan välillä voi olla yhteysvirhe. Lautaa kannattaa yrittää saada liikkeelle pari kertaa. Mikäli lauta ei kuitenkaan käynnisty, hyvitämme epäonnistuneet laudan avaukset automaattisesti JOE lompakkoon parin päivän sisällä.

2. Mistä näen hinnaston?

Ajankohtaiset hintatiedot ovat nähtävillä JOE sovelluksessa kun klikkaa laudan kuvaketta ennen ajoon lähtöä. Hinnoittelumme peruste on kerrottu myös käyttäjäsopimuksessamme, joka jokaisen tulee lukea ja hyväksyä ennen ajoon lähtemistä.

3. Lauta pysähtyy kesken ajon eikä suostu enää käynnistymään?

Usein tämän syynä on laudan liian vähäinen akkuvaraus tai yhteysvirhe. Jäljellä olevat ajokilometrit on nähtävillä JOE sovelluksessa ennen laudan käyttöönottoa kun klikkaa laudan kuvaketta. Kilometrit ovat vain arvio, todelliseen kulutukseen vaikuttaa mm. nopeus, maaston mäkisyys ja kuljettajan paino.

Mikäli akun varaus päättyi punaiselle alueelle, siitä tulee ilmoittaa välittömästi meidän tukeen support@joescooter.fi. Ilmoituksessa tarvitsemme tietää laudan koodin, JOE sovelluksessa käyttämänne sähköpostiosoite ja tarkka kuvaus laudan sijainnista. Lautaa ei tarvitse lähteä tällaisissa tapauksissa kuljettamaan sallitulle alueelle.

4. Lauta sammui punaiselle alueelle, eikä enää käynnisty?

Katso edellinen kohta

5. Laudassa ilmeni vika kesken ajon?

Lauta tulee testata ennen ajoon lähtöä (jarrut ja kaasu) eikä viallisella laudalla tule lähteä liikkeelle. Kaikki mahdolliset viat tulee ilmoittaa välittömästi meille support@joescooter.fi tai kirjoittaa vian kuvaus mobiilisovelluksen arviointikohtaan. Näin voimme pikimmiten huolehtia laudan huoltoon. Ilmoituksen yhteydessä tulee ilmoittaa laudan koodi sekä vika kannattaa kuvata viestissä mahdollisimman tarkasti.

6. Mitä tarkoittaa kartassa oleva harmaa alue?

Kyseiselle alueelle ei saisi pysäköidä lautoja, vaikka sovellus antaa sille mahdollisuuden siellä. Mikäli pysäköinnistä tuolle alueelle koituu yrityksellemme lisäkustannuksia, meillä on käyttöehtojemme mukaan oikeus sakottaa siitä käyttäjää. Nämä käsittelemme aina tapauskohtaisesti. Harmaalla alueella ajaminen on sallittua.

7. Kuinka lopetan ajon?

Ajo päätetään sovelluksen kautta ”lopeta ajo” ja ottamalla kuva laudasta. Lopetuskuva tulee ottaa laudan sivuprofiilista, jossa lauta näkyy kokonaan. Lauta tulee pysäköidä turvallisesti, huomioiden myös muut kevyenliikenteen käyttäjät.

8. En saa lopetettua ajoani sovelluksessa?

Joskus lopetus voi epäonnistua esim. yhteysvirheen vuoksi. Tällöin kannattaa laittaa välittömästi viestiä support@joescooter.fi ja kertoa laudan koodi, sijainti (osoite ja kaupunki) sekä ajon lopetusaika.

9. Sovellus väittää, että olen kielletyllä alueella, vaikka olen sallitulla alueella enkä saa lopetettua ajoa?

Yhteydessä voi olla joskus viivettä, jolloin GPS voi seurata lautaa hieman viiveellä. Tällöin kannattaa yrittää pysäköintiä hetken päästä uudelleen tai laittaa tukeemme viestiä. Katso kohta 8.

10. Lopetin ajoni, mutta lautaan jää silti virrat päälle?

Mikäli olette saaneet lopetettua ajonne onnistuneesti ja lauta jää sen jälkeen päälle, teille ei siitä koidu lisäkustannuksia. Tämä voi johtua yhteysvirheestä joko sovelluksessa tai meidän järjestelmissä. Pyydämme ilmoittamaan tästä meille support@joescooter.fi.

11. Voiko vuokrata useamman laudan kerralla?

Valitettavasti yhdellä käyttäjätunnuksella ei voi ottaa useampaa lautaa kerralla, vaan jokaiselle on luotava oma käyttäjätunnus = sähköpostiosoite. Veloitusta varten voi syöttää saman maksukortin kaikille.

Mikäli ajoneuvoa on tarkoitus vuokrata alle 18 vuotiaalle, tulee huomioida käyttäjäehdoistamme kohta ”sinun vastuusi ja edellytykset”.

12. Miten saan yhteyden JOEn asiakaspalveluun?

Palvelemme asiakkaitamme parhaiten sähköpostitse osoitteessa support@joescooter.fi. Pyrimme vastaamaan viestiinne vuorokauden aikana.

Meihin voi olla yhteydessä myös Facebookin ”Joe Scooter” tai Instagramin kautta ”@ridejoescooter”.